donderdag 10 oktober 2013

verjaardagsvoorbereidingen en dirtywording

Niet altijd wordt er genaaid in Huize Kakelbont...want morgen is onze zoon jarig en dus moet er taart gebakken worden. Eerst heb ik boodschappen gedaan vanmorgen, nadat ik zoonlief op school had afgezet. In de appie heb ik mijn fijne boodschappenhobby uit kunnen voeren. Ik heb het vorig jaar verzonnen en noem het #dirtywording. Het brengt het boodschappen doen naar een hoger niveau. Ik ben dus erg blij dat vanaf oktober de chocoladeletters weer in de winkels liggen en vraag mij af waarom ze niet gelijk met de pepernoten al in September komen. Ik heb deze keer mijn langste woord ooit neergelegd en met gepaste trots presenteer ik m hier!!
Ik zou het geweldig vinden als er meer mensen meededen met deze superleuke manier van boodschappen doen. Op instagram gebruik je dan de hashtag #dirtywording. Het hogere doel van deze actie is om mensen aan het lachen te maken. Ik kan me zo voorstellen dat als je droevig, met je ziel onder je arm in de appie loopt , je bent net verlaten door je grote liefde of je kat is dood, ik noem maar een zijstraat maar je moet toch boodschappen doen en je wilt schoonmaakmiddel kopen dat je dan spontaan vrolijk wordt als je dit ziet staan. Dat is dus de bedoeling. Helaas zijn er ook mensen zonder humor die deze acties van mij niet kunnen waarderen want een kleine 10 minuten later liep ik weer langs de plek des onheils omdat ik iets vergeten was en ja hoor, weg mooi woord!  Beetje jammer weer.
Ik heb mijn lijstje netjes afgewerkt en alle boodschapjes in huis gehaald voor de worteltaart met chocolade uit de allerhande, die ene die vol met taarten stond. Zoon is dol op worteltaart en dol op chocolade dus deze taart zag hij wel zitten. En zijn moeder is de rotste niet, dus ik ben gelijk aan de slag gegaan en moest bijna een hele zak winterpeen raspen, wat nog best een klus is.

Toen ik de substantie de bakvorm ingoot had het nog het meest weg van een bak vol braaksel.. Niet te geloven dat dit een lekker taartje kan worden maar nu hij in de oven staat en de geur zich door mijn woonkamer verspreidt denk ik dat het nog best wel eens goed kan komen met deze taart.

Ook de siliconenvormpjes van de action ( die hier overigens opwaren en die mijn lieve vriendinnetje Sandra bij haar in de action voor me gescoord heeft en direct op de bus heeft gedaan omdat volgens haar deze vormpjes bijdragen aan een gelukkiger leven en ik ze dus echt nodig had ) heb ik gelijk in gebruik genomen. Want ja, zeg nou zelf, wie wil er nu geen robotchocolaatjes voor een gelukkig leven?
Ik kwam weer eens, zoals ik wel vaker heb, op een geniaal idee: ik heb de chocoladereep in stukjes gebroken en in een plastic diepvrieszak gedaan, knoop erin en in een schaal met gekookt water gelegd om te smelten. Toen het eenmaal gesmolten was heb ik een hoekje afgeknipt en zo kon ik de vormpjes vullen met de chocolade zonder dat er iets vies werd!! Ik vond t een top idee, al zal ik vast niet de eerste zijn die het zo doet. Maar niemand heeft mij het ooit verteld dat t zo ook kan. Dus voor degenen die het ook nog niet wisten is dit een gratis tip van Miertje!!
GRATIS TIP!!!!

en wie houdt er nu niet van GRATIS?????

Zoals je ziet zijn ze goed gelukt.
De worteltaart heb ik overgoten met gesmolten pure chocolade nadat hij was afgekoeld en bestrooid met kokosrasp en met witte chocolade versierd.

Vanmiddag ben ik maar gelijk verder gegaan met de chocoladetaart. (gewoon uit een pakje, sachertorte van dr oetker) Deze wil ik morgen bekleden met oranje fontant (helaas was de oranje marsepein op, dat vind ik eigenlijk lekkerder) dus dan is het handig als die nu al gebakken is dan kan ik morgen aan de slag. Ik wil er een pompoen van gaan maken maar dan heb ik natuurlijk wel een pompoenvormig bakelement nodig om het zo maar te zeggen.
De laatste keer dat ik op de rommelmarkt een hele acropal schalenset kocht heb ik echt mijn bolle ronde schaal waar ik dat soort dingen altijd in bakte gelijk naar de rommelmarkt gebracht omdat ik te weinig plaats in mijn keukenkastjes heb om alles te bewaren.
 Bij buurvrouw Wil kon ik er zo eentje lenen. Een goed buur is immers beter dan een verre vriend, zo blijkt... Al moet ik zeggen dat dat niet geldt voor verre vriendinnen zoals Annie en Sannie (i love you both).


Als de pompoentaart nou leuk lukt zal ik morgen het resultaat tonen natuurlijk.

to be continued.........



6 opmerkingen:

  1. Haha dat woord van je,ik denk dat het personeel het veranderd heeft haha,super ziet je lekkers eruit,je blog ziet er prachtig uit,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk inspirerend blog! En mocht ik nu met mijn ziel onder de arm in de Appie rondlopen, en ik daar niet vrolijk kan worden van een prachtig chocolade letter woord dat iemand voor mij neer heeft gelegd, dan kan ik nog altijd naar deze blog komen om een glimlach te krijgen... mijn lieve verre vriendin (I <3 you too), jouw tip komt op het juiste moment, daar ik op het punt gekomen ben om mijn chocolade te gaan smelten voor mijn dominostenenvorm van de Action. Robots hadden ze hier ook niet, maar mijn geluk wordt chemisch bepaald tegenwoordig... ghe ghe ghe... To be followed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schrijf je leuk - ik zit hier met een grote glimlach. Niet alleen om je hilarische dirtywording maar ook om hoe je schrijft!
    Ruchama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volg je op instagram en zo kom ik hier, vermoed dat ik dit een fijn blog ga vinden. Net zoals je rokken, leuk, kleurrijk en grappig. Ik zou je willen volgen maar kan geen google friends connect knop vinden. Die staat bij de gadgets. Wens je veel succes en zit klaar voor mooie verhalen. Nou nu eigenlijk niet want nu ga ik slapen. Maar ik dacht ik reageer even dat is toch wel het leuke van bloggen, dat er ook reacties komen. Groet Ambela ( ambelatoestanden.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een fijn blog om te lezen op een regenachtige vrijdagmiddag. Ik hoop dat jouw spruitje een fantastische verjaardag heeft. Z'n mama heeft wel knoeperhard haar best gedaan. Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de knop staat er hoor Ambela! u vraagt wij draaien

    BeantwoordenVerwijderen