maandag 14 oktober 2013

Bunny-update

Vanmorgen om half 7 lag huize kakelbont nog op 1 oor toen er opeens luid gebonk klonk op het raam en geroep:"Mier Mier!!!! Miran!!!....ik heb je konijn!!!!!" Het duurde even voordat het tot me doordrong dat het bij ons was..Ik liep naar beneden en daar stond mijn vriendin Joyce die achter ons woont op mijn achterdeur te bonken met Japie dicht tegen zich aangedrukt. 
Ze was opweg naar haar werk en zag hier vlakbij Japie op straat liggen. Ze heeft haar auto stil gezet midden op de weg en haar buurman die achter haar reed opdracht gegeven om op haar auto te letten en is met Japie naar mij gerend..De deurbel deed het niet zonder batterij want die leidde na het uitproberen ervan gisteren avond, nog steeds een eigen leven, vandaar dat ze moest bonken en roepen.
Japie was helemaal koud en nat en er zat amper leven in. Ik heb m meegenomen in mijn bed en dicht tegen me aan onder de deken gehouden met handdoeken om hem heen om hem op tempratuur te krijgen. Ook bij gebrek aan een kruik een colafles gevuld met warm water erbij en zo heb ik 2 uur gelegen. Er kwam steeds meer leven in hem en hij kon zijn koppie alweer rechtop houden. Ook zijn ademhaling werd weer sneller. Ondertussen ook de dierenarts gebeld en ik deed het goed en moest het even aankijken. Maar na een poosje kwamen we erachter dat zijn achterlijf niet meer meebewoog. Hij was verlamd...
Weer de dierenarts gebeld en erheen gegaan met het idee dat we hem niet meer levend mee naar huis zouden nemen maar er was nog hoop: hij kreeg een injectie met een soort prednison. Als hij door een val of aanrijding een hernia zou hebben opgelopen dan zou dit goedje binnen 24 uur moeten werken en zou hij weer spontaan moeten gaan huppelen. Tot dusver is het wonder nog niet geschiedt, hij is nog steeds verlamd terwijl het verder echt wel beter met hem gaat. Hij eet witlof ,havermout, appelschilletjes en hij probeert zichzelf schoon te likken want hij is ook incontinent. Maar zijn achterlijfje ligt er maar slapjes bij. Arme bunny!!
Nu maar afwachten of het vannacht opeens gebeurt, het wonder, anders moeten we morgen terug naar de dierenarts om hem te laten inslapen...

5 opmerkingen:

  1. AAhg wat een toestand, maar wie weet komt het nog goed. Wij hebben heeeel lang geleden ook wel eens zo´n konijnen drama gehad. 350 gulden aan uitgegeven bij de dierenarts en hij ging alsnog dood. maa ja , super zielig zo´n hulpeloos knijntje.
    En nu weer even over de volgers knop. die is er nog steeds niet. Bij gadgets heb je aan de linkerkant een vierkantje met algemeen en daaronder meer google gadgets, die moet je hebben en dan de eerste, volgers. Dan krijg je vanzelf volgers met plaatje. succes en sterkte met Japie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als ik dat doe krijg ik de mededeling: corrigeer de fouten op dit formulier..... duzzzz wat nu????

      Verwijderen
    2. Hmmm. Misschien moet je dan eerst die google+ knoppen weg halen.

      Verwijderen
    3. nou ik weet niet hoe dat ik die wegkrijg...ik vind m nergens in de indeling terug..grr, best lastig dit

      Verwijderen
  2. Ik blijf duimen.....Japie is veels te lief om al te gaan...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen