dinsdag 14 januari 2014

party, ukkiemiddag en workshops

Vorige week was ik erg druk met de voorbereidingen op mijn kakelbonte inloopparty bij mij thuis.
Ook stond ik zondag op de ukkiemiddag in het zwembad de dukdalf in Brielle. Ik heb veel kettingen gehaakt en nog uilenknuffels gemaakt en armbandjes.

Vrijdagavond om half 8 begon mijn kakelbonte party en stonden de eerste al voor de deur.
Er zijn in totaal maar 4 mensen langs geweest waaronder 1 kind. Dat kind ging wel kakelbont gekleed weer terug naar huis!! Dat is dan wel weer mooi om te zien. Ze was gelijk verliefd op het shirtje met de snoepjesprint. Ook moeders vond t printje erg leuk en bestelde later voor haarzelf er een rokje van. De stof is besteld en inmiddels onderweg. Ik ben zelf ook zo dol op die Scandinavische tricot stoffen,. De basis voor deze stoffen is biologisch katoen en het is dus ademend en zweet niet . Het zijn echt de leukste retro-achtige printjes waar je gewoon blij van wordt en super kwaliteit. Het is ook dikker en steviger dan de meeste tricots van de markt. Je betaalt hier wel veel meer voor dan voor de gemiddelde stof maar je hebt dan ook echt iets wat niet zomaar overal op iedere marktkraam ligt en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Je betaalt al snel 20 euro per meter gemiddeld voor deze stoffen. Deze stoffen worden ook op een speciale manier gedrukt waardoor de print mee rekt bij het uitrekken van de stof. Je ziet dan dus geen witte strepen.
Ik ben ook dol op de Scandinavische kinderkledingmerken zoals molo, duns sweden en smafolk. Dat kun je terug zien in de kleding die ik maak.
De sale is nog steeds bezig en de meeste shirtjes in de shop zijn nu maar 25 euro en veelal gemaakt van dit soort tricot. Het staat allemaal vermeldt bij de productomschrijving.
Ik vind het erg leuk om met deze vrolijke stoffen te werken, ik word er blij van maar soms merk ik dat andere mensen niet zo goed begrijpen hoe ze het moeten dragen. Wat mijn idee is: Je koopt de basics bij bijvoorbeeld de Hema (mijn favo winkel) en de eyecatcher bij Miertjekakelbont. Een vrolijk uniek kledingstuk met vaak een drukke print die eruit springt bij je andere effen kleding. Maar net door dat ene, unieke rokje of shirtje waar niet iedereen mee loopt kun je je onderscheiden en je bijzonder voelen. En de wereld een stukje vrolijker maken. We zijn niet allemaal eenheidsworsten. En dat het lekker zit en aanvoelt vind ik ook belangrijk. Zeker voor kinderen.
Ik heb hier thuis 2 gevoelige kinderen die het liefst iedere dag in pyjama lopen want dat zit zo lekker. Geen labeltjes of strakke broeken graag. Knopen aan broeken zijn ook irritant, zo vinden zij. Het moet vooral makkelijk zitten. Dat vind ik eigenlijk zelf ook het lekkerste, wie niet??



Op de ukkiemarkt in het zwembad in Brielle heb ik helaas niks verkocht maar dat mocht de pret niet drukken. Er waren toch veel mensen die mijn kleding bekeken en het zo leuk en vrolijk vonden.
Ik stond met mijn collega's van lavendel en papaver , moeki en creacrola dus dat was al erg gezellig.) Kijk als je nieuwsgierig bent ook eens op hun sites naar wat ze allemaal doen en maken. Klik gewoon op hun namen en je komt er vanzelf.)
Ook was het binnen, dat was ook wel fijn na de laatste ervaring op de zelfgemaaktemarkt in Den Bosch. Wie weet komen mensen later toch nog mijn website bezoeken??




Op facebook heb ik 2 events aangemaakt voor workshops haken. De eerste aanmeldingen zijn al binnen.
Heb je interesse, kijk dan even op Facebook. wie weet zie ik je dan. Je kan je opgeven voor een workshop my boshimuts haken of een workshop grannysquares haken. Op 25 januari of 15 februari. De kosten voor de mutsenworkshop zijn 25 euro en die voor de grannysquares 20 euro. meer info vind je op mijn facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten