vrijdag 1 november 2013

naaifrustraties

Deze week zat t naaien me niet mee.
Ik had nogal ruzie met mijn lockmachine en met mijzelf want jemig de pemig soms ben ik zo chaotisch en wazig.
Dan denk ik nog:" nu ga ik heel geconcentreerd te werk zodat alles goed gaat "..en dat lukt dan..
.niet!!
Bijvoorbeeld met een nieuw modelletje wat ik ging uitproberen deze week. Een vrij simpel jurkje op het eerste oog. Maar voor iemand zo chaotisch als ik, best een uitdaging.
(Even ter illustratie: ik ben zo iemand die een paar keer per week zichzelf opbelt om dr mobiel te kunnen lokaliseren.)
Ik tekende de patronen over in 1 maat (dacht ik)  Maar toen bleken het gewoon 2 verschillende maten: de voorkant en de achterkant in 2 verschillende maten dus!! Ik kwam daar dan weer niet gelijk achter maar pas toen ik het al uit de stof geknipt had en het aan elkaar aan het zetten was.ggggrrrrr..
Echt weer wat voor mij.
Ja.. dan kan je het weer loshalen.
Het tornmesje heb ik deze week veel vastgehad. En het loshalen kost nog meer tijd dan dat t in elkaar zetten kost..
En de stof was er ook niet meer genoeg. 
Irritatie all over the place..
Waar ik dan weer wel goed in ben is : creatieve oplossingen bedenken en zo kwam ik op t idee om de bovenkant van t jurkje in een andere bijpassende stof te maken. Eigenlijk noodgedwongen maar t resultaat is super leuk! Veel leuker dan dat eerst de eigenlijke bedoeling was. Zo zie je maar door een chaotische geest maak je domme fouten maar bedenk je ook de leukste oplossingen. Ieder nadeel heeft zijn voordeel, Johan zijn het al.

2 opmerkingen:

  1. haha, ken dit zo goed! als ik mezelf bel zit ik altijd aan de oplader, de laatste plaats waar ik zoek. En dat tornmesje ben ik ook altijd kwijt. Heb het wel eens met een touwtje om mijn nek gehangen. Dat was de keer dat ik het langst heb gezocht. Jurk is superleuk. Soms moet het gewoon mis gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar weer! Chaos is creativiteit! Heel mooi jurkje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen