zondag 10 november 2013

hoe het allemaal begon...

Hoe het allemaal begon, het Miertkjekakelbont avontuur, de meeste mensen die ik al wat langer ken die weten het wel maar niet iedereen daarom schrijf ik vandaag het verhaal.

Ooit was ik gewoon een brave werknemer in de kinderopvang. Ik werkte 26 uur op een 3 plus groep met leuke gezellige collega's en lieve kinders. Maar zoals bekend werd er door de belasting minder kinderopvangtoeslag gegeven dan voorheen, door de crisis verloren mensen hun baan dus kon het niet uitblijven dat er in de kinderopvang ook een terugloop kwam en zo kwam er op mijn oude werk een reorganisatie. Er moesten een aantal mensen uit, waaronder ik.

Ik zag het niet als iets negatiefs maar eerder als een kans om iets heel anders te gaan doen, iets met mijn creativiteit. En een hele zomer vrij zijn stond mij ook wel aan.  Mijn moeder moest ook nog een aantal keer naar het ziekenhuis en nu kon ik ook mee, wat ook heel fijn was.

 Eerder dit jaar heb ik een rokje leren naaien bij mijn Instagramvriendinnetje Sandra. Dit vond ik super leuk. En omdat ik t zou vergeten als ik het niet direct daarna heel vaak zelf zou doen ging ik gelijk helemaal los en naaide ik het ene na het andere rokje. Ik kreeg leuke reacties op Facebook en vragen of ik ook voor kinderen rokjes kon maken. Zo is het een beetje begonnen. Dus toen ik eenmaal thuis zat, eind mei ben ik er over na gaan denken iets voor mezelf te beginnen.
Je leeft maar een keer, niet geschoten is altijd mis, je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt dan dat je spijt hebt dat je iets nooit hebt geprobeerd, zijn dingen die maar door mijn hoofd gingen en dus gaf ik mezelf op voor een bijeenkomst van het UWV over starten. Ik kreeg een onderzoeksperiode toegewezen van 6 weken waarin ik mijn ondernemingsplan moest schrijven en informatie moest opdoen bij de belastingdienst en de kamer van koophandel.
Na die 6 weken kreeg ik een gesprek met mijn contactpersoon van het UWV en werd mij de startperiode van 6 maanden toegekend. Ik ben mij gelijk gaan inschrijven bij de KVK, eerder mocht dit namelijk niet anders heb je geen recht meer op uitkering. Vanaf die dag werd ik gekort op mijn uitkering terwijl ik dus nog niks verdiende, alleen maar aan het investeren was. Stof kopen, website, visitekaartjes, flyers, zakelijke bankrekening. Er komt nog best veel bij kijken. Ik ging een 3 daagse training volgen voor ondernemerschap.

En nu?.. nu krijg ik af en toe een opdracht maar de eerste echte klant via mijn website heb ik nog niet gehad. Ik geef de hoop nog niet op. Dit is wat ik leuk vind en ik hoop zo dat het gaat lopen maar er moet wat gebeuren. Er moet brood op de plank!!

Toen kwam mijn vriendinntje Ilse gisteren met een goed plan:
GUERILLAMARKETING!!! ooit van gehoord? ik in ieder geval nog nooit, maar dat kan ook komen dat ik me tot voor kort nog nooit in enige vorm van marketing heb geïnteresseerd.
Dit is echt een leuk idee van haar.
Ze stelde voor om een groepje mensen op te trommelen die een modeshow willen gaan lopen met mijn kleding. Maar niet zomaar een modeshow maar een onaangekondigde modeshow in Rotterdam. Gettoblaster mee, keihard muziek aan zetten en dan gaan showen. Ondertussen flyers uitdelen aan mensen die staan te kijken en foto's maken om later op te sturen naar kranten en/of bladen.
Echt een cool plan! en eigenlijk ook wel echt iets voor mij.

Wil je meedoen? en miertje de winter door helpen? dan hoor ik het graag.
Ook sta ik open voor andere tips natuurlijk.

Dit weekeinde heb ik me gestort op de strikmutsjes.
Zulke mutsje s wilde ik al heel lang maken want ik vind ze zo leuk en schattig en je ziet ze bijna nergens. Maar ik heb van de week een patroon gevonden en ben t gaan uitproberen. Inmiddels heb ik de slag te pakken.
en zie hier de baby van Cherryfizz met een kakelbont strikmutsje!!
Ik zal ze zo in de shop zetten.

2 opmerkingen: