donderdag 27 februari 2014

traktatie op tijd

Van het weekeind bij Sannie was ik al begonnen aan de eiermutsjes voor Sam zijn traktatie.
Maar als ik dus ergens aan begin ben ik vrij lastig te stoppen, zolang ik t leuk vind dan in ieder geval.
Dus ging ik vrolijk verder en ik vond er nog een hoop op zolder die ik vorig jaar gemaakt heb voor een markt waar ik toen stond met mijn gehaakte spulletjes.Nu is de traktatie voor de kinderen klaar.
En Sam is pas 9 april jarig!! hahahaha
Nou ja ik ben in iedergeval op tijd.
Ik had in eerste instantie het idee om de mutsjes over een chocolade ei te doen maar toen zag ik opeens bij mijn fovoriete winkel Hema dat ze ook plastic eieren hadden waar je zelf wat in kan doen. Die heb ik gelijk gekocht voor deze traktatie.
Ik vulde de plastic eieren met 2 chocolade paaseitjes, 3 tumtummetjes en 3 winegums, deed ze dicht en plakte rondom plakband om te voorkomen dat ze spontaan openschieten en het snoep in het rond vliegt.
Op de eitjes tekende ik met een marker een blij gezichtje

 Ik haakte verschillende mutsjes op gevoel met verschillend garen. De mutsjes die ik al had moesten iets langer worden omdat ze anders van de nogal grote plastic eieren floepten dus daar haakte ik een randje aan de onderkant aan.
Aan sommige exemplaren zitten bloemetjes. Op andere maakte ik een mini pompom en aan weer andere oren. De  eiermutsjes kunnen de klasgenoten van Sam natuurlijk later gebruiken als eierwarmertje. Leuk met de pasen toch??
Maar ja, aangezien het nog een aantal weken duurt eer t kind jarig is en dus mag trakteren kan ik nog een poosje tegen deze blije eitjes aankijken, wat ik helemaal geen straf vind.

Nu  verder voor de meesters en juffen, die krijgen namelijk appeljasjes!!!


2 opmerkingen:

  1. Geweldig vind ik je traktatie,dan gaan ze zeker te weten leuk vinden,groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SuperCool! Ik dacht dat het stuiterballen waren, haha! En dat je op tijd bent! Is mij nog nooit gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen