zondag 23 februari 2014

een hele leuke dag




Gisteren was het dan weer eindelijk zover: een date met mijn homies: Annie en Sannie!
Beiden ontmoet op Instagram. Vorig jaar april hadden wij ons eerste samenzijn bij Sannie om rokjes te leren naaien en sinds die tijd appen we iedere dag. Soms over zinnige dingen maar als die er even niet zijn dan is het voornamelijk onzin, je kent t wel. Het klikt heel erg en we hebben t leuk. Helaas wonen we ver uit elkaar.
Sannie (@roxduke ) woont in Gelderland, Annie (@puur&blij) woont in Limburg en ikzelf woon in Zuid-Holland, maar dan wel richting Zeeland. Helaas zit het er dus niet in dat we even bij elkaar aan kunnen wippen, zo jammer. Maar als we dan een meeting hebben is het ook wel heeeeeeeel erggug leuk en gezellig en maken we er een feestje van. Zo ook gisteren. We spreken eigenlijk altijd bij Sannie af omdat zij het meest centraal woont. Ook een handig bijkomend voordeel is dat zij geen kinderen heeft en als wij de onze thuis laten, we dus ook een dagje vrij hebben van het moederschap, wat ook wel eens lekker rustig is!! De vorige keren moest ik mijn kinderen meenemen omdat manlief moest werken. De kids vonden het geweldig hoor. Ook konden ze het goed vinden met de zoon van Annie, die zij toen ook meegebracht had maar dit was toch net wat ontspannender. Al moet ik zeggen dat Sam best teleurgesteld was toen het antwoord NEE was toen hij vroeg of hij mee mocht naar "tante Sannie". Toen ik gisteren avond thuis kwam en vertelde dat ik 3 stukken vlaai ophad en pannenkoeken en patat en chocola toen voelde ze zich natuurlijk helemaal tekort gedaan.
Maar mammiemier heeft een topdag gehad.
We hebben heerlijk gehaakt. Ik haakte een appeljasje en wat eiermutsjes. Die wil ik gaan maken voor Sam zijn tractatie. Hij is 9 april jarig en dat is zo rond pasen. Leek mij leuk om die gehaakte mutsjes op een chocolade ei te zetten en voor de juffen en meesters een appel aan te kleden. Nu ik nog geen baan heb kan ik wel zoiets een keertje doen als tractatie. Een keer in mijn leven de super moeder uithangen voor een tractatie moet kunnen toch??
Annie haakte een paar pannenlapjes voor de carnavalsoutfit van haar dochter en Sannie haakte aan een Nelson.. ( dat is een nieuwe benaming voor een mandala, die Sannie eerst uitsprak als Mandela)
We namen ook een pauze om Duke uit te laten in de boomgaard achter het huis van Sannie.
  Naast de boomgaard stond een paard in een bak en ik riep t peerd. Hij/zij kwam eraan zodat we hem/haar konden aaien. Duke ging opeens stoer lopen doen en sprong die bak in. Het peerd schrok zich rot en begon te bokken en het zand wat hij opschopte vloog onze bakkussen in. Gelukkig raakte er niemand gewond en kwam Duke weer braaf uit de bak. Onze haren zaten vol zand en we lachten ons kapot.


Annie en ik hebben gechilld op Sannies bank alsof we thuis waren. Sannie bakte zeer verantwoorde pannenkoekjes voor ons van ei en banaan, ze waren heerlijk. Ik warmde mijn koude voeten onder Duke, we dronken liters thee en maakten veel foto's die we gelijk op Instagram plaatstten, zodat al onze "fans" ons konden volgen. (whahahaha) We hebben ook nog wat opera gezongen en Limburgse vlaaien gegeten die Annie had meegebracht . Die zijn heeeeeeeerlijk
Het was super gezellig!!! De tijd vloog voorbij maar wat heb ik genoten. Wat is het toch bijzonder dat door zoiets als een app op je telefoon zulke geweldige vriendschappen kunnen ontstaan.
I love Instagram













5 opmerkingen:

  1. Fantastisch! En ik als 'fan' vond het leuk jullie dag te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is leuk om te lezen!!
      handtekeningen zijn overigens 10 euro, hahahahaha grapje he

      Verwijderen
  2. Wat leuk!! Wij hadden ook een meidendagje. Met vier meiden de stad in, waarvan ik er maar 1 echt kende. De klik was er meteen..alsof we elkaar al jaren kende! Heel bijzonder & zo mooi. Je voelt je idd heel rijk!! Fijn dat jullie ook zo hebben genoten. Ziet er uit als een heel fijn dagje!!

    BeantwoordenVerwijderen